Det är en tanke som skapar en känsla som man inte behöver reagera på

Jag har inte akne. Jag har ngt som kallas för Skin picking. Det är då man tvångsmässigt skadar och förstör sin hy utan att kunna sluta.
Detta gör mig så ledsen varför kan jag inte sluta? Är jag så svag? Finns det någon hjälp att få? Kan man bli frisk? Varför är detta ett så ouppmärksammat ämne när det är en hel del som lider av det vad jag fattat det som. Vem pratar om det här? Vem skriver och forskar om detta? Varför tog det mig ett år att fatta vad det var jag hade?
Vad gör man nu med denna insikt? Jag är så hjälplös och kan bara titta på när jag förstör mig själv.

Det måste finnas ngn slags behandling, men var hur när?

Så förvirrande. Jag vill inte precis gå till en doktor och säga mitt problem och klassas som galen/självskadebeteende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0