Hur funkade...?

Vantarna funkade inte så bra tyvärr... Det blir väldigt svårt att förklara sig och sen blir det jobbigt när man tex ska äta. Men tror det skulle gå bättre på vintern då det inte känns så varmt och stickigt... Annars funkade det eftersom man inte kan  klämma med vantar på!

Att inte bry sig är både bra och dåligt. Det är för det första svårt, det är mitt ansikte och jag bryr mig! Tyvärr! Men om jag "glömmer" ett tag och inte bryr mig utan bara lever då är det superbra. Men klarar inte det än, inte när man bara sitter ensam hemma som man måste ibland.

Läste en jättebra blogg på engelska www.highonhealth.com och tittade även in hennes filmer på youtube. Hon blev fri från skin picking med hjälp av att förstå att det ofta rör sig om att man stänger in sina problem och klämmer i ansiktet från att döva den egentliga smärtan i hjärtat. Jag lärde mig att det är okej med återfall då man klämmer i huden, man ska inte få ångest och panik efteråt (vilket jag alltid får). Känns ganska skönt  att hon finns och att hon vet vad detta handlar om.

Det är tanke som skapar en känsla som man inte behöver reagera på. Så säger jag till min spegelbild och blir faktiskt lugnare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0